Muzică de calitate, produse tradiționale, renumita șampanie de Șimleu și multă lume la inaugurarea Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Șimleu Silvaniei

februarie 26, 2016 | Administrator

Prima activitate oficială desfășurată în Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) din orașul Șimleu Silvaniei, chiar cea de inaugurare, a umplut spațiul, la maxim, de oficialități locale și județene, directori de instituții, oameni de cultură, jurnaliști, iubitori de călătorii, atât din județ, cât și din afara acestuia, în general oameni interesați de promovarea valorilor județului Sălaj, și, bineînțeles, cei care au făcut posibilă existența acestui centru.

Evenimentul a fost gândit de organizatori sub forma unei întâlniri relaxante, în cadrul căruia oamenii adunați sub același acoperiș să ia un prim contact cu centrul, conducerea și interfața acestuia, punctele de interes turistic ale zonei, muzicienii și preparatele culinare specifice locului, precum și remarcabila șampanie de Șimleu.

„Scopul întâlnirii este acela de a începe un dialog și o colaborare efectivă și activă între toți cei implicați în domeniul turismului, a serviciilor de ospitalitate, mass-media, dar și a celor interesați din acest domeniu de activitate, organizatorii dorindu-și să vină în sprijinul celor care sunt interesați de promovarea valorilor și obiectivelor turistice din zonă și punerea în valoare a tradițiilor și obiceiurilor transmise din generație în generație“,

a transmis Daniel Stejeran, directorul Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Șimleu Silvaniei, în preambulul evenimentului.

Ceea ce s-a și întâmplat, de altfel, întrucât după inaugurarea centrului și luările de cuvânt ale oficialităților, lumea s-a oprit să guste un pahar din șampania Silvania, din vinul locului, din produsele culinare cu specific tradițional, și nu numai, să asculte membrii trupei Old Beat din Șimleu Silvaniei, care au pregătit un mini concert de folk românesc, și să vorbească despre potențialul deloc de neglijat al zonei.

Centrul a fost realizat prin intermediul unui proiect iniţiat de autorităţile locale din Şimleu Silvaniei şi finanţat prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi a Administraţiei Publice, valoarea totală a proiectului fiind de 631.000 de lei, din care 12.000 de lei a au venit din partea consiliului local. Suprafaţa funcţională a centrului este de circa 100 de metri pătraţi, acesta fiind amplasat în incinta unei clădiri monument istoric, ce face parte din fosta Cetate Bathory, un important obiectiv turistic din Şimleu Silvaniei.

În cadrul evenimentului a fost arborat steagul simbol al CNIPT, lângă clădirea centrului, au fost lansate paginile oficiale de web și Facebook a CNIPT, iar invitații au putut să vizioneze câteva materiale de prezentare a obiectivelor turistice din oraș și din împrejurimi.

Cât despre vinul spumant Silvania, cu aroma sa deosebită, se poate spune că face parte din elita rarelor vinuri spumante româneşti obţinute prin metoda tradiţională „Champenoise”, şi anume prin refermentarea naturală a vinului în propria butelie. Aceste condiţii nu se pot obţine decât în hrubele adânci şi întinse ca cele de la Măgura Şimleului, aflate la 60 m sub stâncă, cu galerii în lungime de 3,5 km.

De-a lungul timpului, vinul spumant Silvania a obţinut nenumărate premii şi medalii la concursurile naţionale de vinuri spumante.

Și pentru că inaugurarea centrului a fost fixată în ziua unei sărbători tradiționale românești, cea de Dragobete, laitmotivul serii nu a putut fi decât: Iubiți-vă mult!

Sursa: www.salajulpursisimplu.ro